پوستر نهمين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان رونمايي شد

طي مراسمي در باغ كتاب تهران پوستر برگزيده مسابقه طراحي پوستر نهمين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان رونمايي شد.


مراسم رونمايي از پوستر‌هاي برگزيده نهمين دوره جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان با حضور جمعي از اصحاب نشر، نويسندگان و هنرمندان، عصر روز سه‌شنبه 13 دي ماه در محل باغ كتاب تهران برگزار شد.


در اين مراسم نادر قدياني رئيس هيئت مديره انجمن فرهنگي ناشران كودك ضمن خوش‌آمدگويي با حاضران، در سخناني با اشاره به سابقه 27 ساله اين انجمن عنوان كرد: جشنواره كتاب برتر از ثمرات اين انجمن است كه به صورت دوسالانه و با رويكرد ناشر محور در دست برگزاري است و به باور ما براي آينده نشر كتاب كودك و نوجوان اتفاقي قابل توجه خواهد بود.


وي ابراز اميدواري كرد اتفاقات اين دوره از جشنواره از جمله مسابقه طراحي پوستر و تنديس بتواند حركت رو به جلوي اين رويداد را نيز تقويت كند.


در ادامه مراسم كاظم طلايي رئيس هيئت داوران مسابقه طراحي پوستر نيز در سخناني عنوان كرد: يكي از مولفه‌هاي يك پوستر موفق اين است كه مخاطب خود را پاي خود نگاه دارد، به خواندن وا دارد و در ادامه به فكر كردن بكشاند. ما نيز در اين جشنواره تلاش كرديم تا چنين اتفاقي براي جشنواره و مخاطبان آن روي دهد.


طلايي افزود: در فراخوان ما از هنرمندان خواسته شد كه المان‌هاي متعددي را مد نظر داشته باشند هرچند كه درك مي‌كنيم كه نمي‌شد همه آنها را در قالب يك پسوتر گردآوري كرد. توقع ما اين بود كه پوستر برگزيده ما حداقل يك حرف را درست و خوب زده باشد و اين كار را نيز خلاقانه صورت داده باشد.


وي افزود: پس از اعلام فراخوان طي دو ماه، 90 اثر به دست ما رسيد و از ميان آنها در نهايت با راي هيات داوران ما 15 اثر انتخاب شد و در نهايت نيز دو كار به عنوان برگزيده و ساير آثار نيز در قال كتابچه‌اي منتشر و در دسترس عموم قرار گرفته‌ است. خوشحاليم كه اين اتفاق در سال نخست از برگزاري خود توانست محل رجوع بخش قابل توجهي از نيروهاي جوان و نيز حرفه‌اي باشد و آنها را به كار وتامل وادارد.


در پايان اين مراسم از پوستر خانم آذر تيموري به عنوان اثر رتبه اول و پوستر آقاي علي خدايي به عنوان اثر رتبه دوم رونمايي و با اهداي هدايايي از آنها تجليل شد.


نهمين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان كه توسط انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان به طور دوسالانه برگزار مي گردد در دي ماه سال جاري با همكاري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين شركت پنتر برگزار خواهد شد.