اعلام برگزيدگان مسابقه پوستر و تنديس جشنواره كتاب برتر كودكان و نوجوانان

دبير هيات داوران مسابقه طراحي پوستر و تنديس نهمين دوره جشنواره كتاب برتر كودكان و نوجوان اسامي برگزيدگان اين مسابقه را اعلام كرد

كاظم طلايي دبير هيات داوران مسابقه طراحي پوستر و تنديس نهمين دوره جشنواره كتاب برتر كودكان و نوجوان با اعلام پايان داوري اين مسابقه اعلام كرد: در مدت زمان فراخوان اين جشنواره در دوره اخير، شصت پوستر به دبيرخانه رسيد كه تعداد زيادي از آنها آثار قابل توجهي بودند كه در مرحله اول نيز انتخاب شدند و هديه اي كه براي آنان در نظر گرفته شده بود به آنها تقديم شد.

وي ادامه داد: اين آثار در ادامه در قالب نمايشگاهي در مجموعه باغ كتاب به نمايش درآمدند و داوران اين بخش از مسابقه شامل آقايان كيانوش غريب‌پور، مسعود نجابتي، پژمان رحيمي ‌زاده و خانم پرسيا خضابي به بررسي اين آثار پرداختند كه در نهايت نفر اول و دوم انتخاب و نفر سوم نيز انتخاب نشد اما داوران اثري را به عنوان نفر چهارم شايسته تقدير معرفي كردند.

به گفته طلايي در اين بخش و بر اساس آرا هيئت داوران خانم آذر تيموري به عنوان نفر اول و آقاي رجبعلي خدايي نيز به عنوان نفر دوم انتخاب شدند

دبير هيات داوران مسابقه طراحي پوستر اين جشنواره افزود: پوستر برگزيده به عنوان نفر اول به عنوان پوستر جشنواره در سال جاري انتخاب و منتشر خواهد شد و پوستر نفر دوم نيز در سال‌هاي آتي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طلايي تصريح كرد: ما با اين تجربه در سال جاري سعي داشتيم تا هنرمندان را هرچه بيشتر با موضوع جشنواره و كتاب كودك و مطالعه درگير كنيم و آنها به فكر و خلق تجربه تازه در اين حوزه واداريم و به باور من نتيجه‌ مطلوب در اين زمينه به دست آمد و حاصل شد.

وي درباره تنديس جشواره و مسابقه طراحي آن نيز گفت: داوران در اين بخش با بررسي آثار به اين نتيجه رسيدند كه آثار دريافي ويژگي‌هاي اثري كه بتواند سالها به عنوان تنديس جشنواره مورد استفاده قرار بگيرد را ندارد و در نتيجه اثري را به عنوان برگزيده انتخاب نكردند و تصميم بر اين شد كه تنديس جشنواره در سال جاري نيز به سفارش جشنواره طراحي شود.

نهمين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان كه توسط انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان به طور دوسالانه برگزار مي گردد در آذرماه سال جاري با همكاري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين شركت پنتر برگزار خواهد شد.